Het Luminus Fleet Platform: eenvoudig laadpalen bestellen voor uw medewerkers

Een lager kostenplaatje, een lange levensduur en een groen imago – het is geen raadsel waarom elektrische bedrijfswagens steeds populairder worden. Maar de fleet managers die zo’n overschakeling moeten begeleiden, zijn er wel even zoet mee. Om het hen gemakkelijker te maken, creëerde Luminus het Fleet Platform, dat van het bestellen van laadoplossingen een vlot hands-offproces maakt voor elke wagenparkbeheerder.

De uitdaging van een elektrisch wagenpark vereenvoudigen

Hoewel de overgang naar een groen wagenpark onmiskenbare voordelen met zich meebrengt, moet er eerst heel wat geregeld worden. Die taak komt doorgaans op de schouders van de fleet manager of bedrijfsleider terecht.

  • Welke wagens zijn geschikt voor de noden van uw medewerkers?
  • Welke laadoplossingen kan u voorzien op de bedrijfssite? En bij de medewerkers thuis?
  • Welke aanpassingen zijn noodzakelijk in de car policy?
  • Welke fiscale voordelen zijn van toepassing?
  • Etc.

Om de complexiteit van die administratieve taken te verminderen, heeft Luminus diverse ondersteunende diensten geïntroduceerd. Een van de grootste troeven binnen ons dienstenpakket is het Luminus Fleet Platform. Dankzij dit unieke online portaal wordt de bestelling van thuislaadpalen voor uw medewerkers een pak makkelijker.

Laadpalen bestellen voor en door medewerkers

Het Luminus Fleet Platform biedt u structuur en duidelijkheid – tijdens en na de omschakeling naar een elektrische bedrijfsvloot, en maakt het bestellen van laadpunten door en voor medewerkers uiterst eenvoudig.

  • Stap 1

U als fleet manager geeft aan welke laadoplossingen u wil aanbieden uit het Luminus-assortiment, voor welke prijs en onder welke voorwaarden. Uw bedrijf kan er bijvoorbeeld voor kiezen om de kosten te dragen tot een bepaald bedrag. Die beslissingen worden in de ‘online catalogus’ van het platform gestoken.

  • Stap 2

U nodigt de medewerkers uit om op het platform een keuze te maken tussen de laadoplossingen uit de door u samengestelde catalogus. Ze ontvangen ook extra informatie over het dienstenpakket dat bij het gekozen laadstation hoort.

  • Stap 3

In de digital home check geeft de medewerker meer informatie door over de elektriciteitssituatie van de woning en waar het laadstation geïnstalleerd zou worden. Indien nodig belt Luminus de medewerker op voor extra verduidelijking.

  • Stap 4

Als fleet manager moet u enkel nog de offerte controleren en goedkeuren. Die wordt vanzelf doorgestuurd naar de leverancier en verder afgehandeld.

Een erg handige aanwinst voor elke wagenparkbeheerder. Het Luminus Fleet Platform maakt deel uit van een groter pakket, waarin laadpalen voor de werknemers inbegepen zijn, maar ook verwante diensten, zoals de Luminus Powerpass, split-billing of load balancing.

Ontdek meer over de werking van het Luminus Fleet Platform in deze video:

De voordelen van een efficiënt Fleet Platform

Een platform voor uw overstap naar elektrische bedrijfswagens maakt dat complexe proces behapbaar en overzichtelijk, zowel voor ervaren fleet managers als EV-nieuwkomers. En ook wanneer het elektrisch wagenpark een feit is, blijft dit systeem een aanwinst.

Meer weten over de overstap naar elektrische bedrijfswagens? In ons gratis e-book vindt u de volledige handleiding voor fleet managers. Luminus is uw veelzijdige partner voor het elektrificatietraject van uw bedrijfswagenpark. Wij staan voor u klaar met een brede kennis van het EV-landschap, technische bijstand en adviezen op maat van uw bedrijf.